آموزش نرم افزار های مختلف

0

مراحل دریافت ورودی گوگل

دریافت ورودی گوگل

چطور یک سایت تازه تاسیس ورودی گوگل میگیره؟

اگه سایتتون رو تازه راه اندازی کردید ، قطعا یکی از دغدغه های شما دریافت ورودی از مرورگر هایی مثل گوگل و بینگ هستش.

پروسه دریافت ورودی از گوگل و مرورگر های دیگه یک پروسه طولانی اما ساده است ، در واقع کار هایی که اید انجام بدید بسیار ساده هستن اما باید توی هرکدوم از اون ها مهارت کافی رو داشته باشید تا بتونید به موفقیت برسید. در این مقاله نکات مهم و پروسه مرحله به مرحله ای که باید برای مراحل دریافت ورودی گوگل بگیرید رو بهتون شرح میدیم با ما همراه باشید.

مراحل دریافت ورودی گوگل
مراحل دریافت ورودی گوگل

برای دریافت ورودی از مرورگر های محبوب مثل گوگل ، باید چند کار رو انجام بدید و در انجامشون مصمم باشید.

ثبت و معرفی سایت به گوگل

برای اینکه از گوگل ورودی بگیریم دو راه داریم ، یکی اینکه با فعالیت بالا ، تبلیغات و… منتظر بشیم گوگل خودش بیاد سایت مارو بررسی کنه و یا اینکه خودمون مستقیم آدرس سایت رو بهش بدیم و بگیم آنالیزش کن. گوگل سرچ کنسول ابزاری هست که گوگل ارائه داده و میتونه علاوه بر ایندکس کردن سایت ما مشکلات اون رو هم به ما بگه

برای ثبت سایت در گوگل باید وارد سایت search.google.com یا گوگل سرچ کنسول بشیم. دو روش برای ثبت سایت در سرچ کنسول وجود داره که میتونید یکی از روش هارو انتخاب کنید. بعد از ثبت نام باید یک مدت کوتاهی منتظر باشید تا آمار سایت شما بررسی بشه و نتیجه رو بهتون اعلام کنه.

مرحله یک تموم شد ، از این به بعد هر صفحه ای که در سایت شما ساخته میشه باید بیایید و اون رو در سرچ کنسول وارد کنید تا سریعتر در صفحات گوگل قرار بگیره.

مرحله یک (ثبت و معرفی سایت به گوگل)
مرحله یک (ثبت و معرفی سایت به گوگل)

نصب یک قالب خوب

یکی از مهمترین بخش های سایت شما قالب سایتتون هستش ، شما با انتخاب یک قالب زیبا میتونید رضایت کاربران بیشتری از سایتتون داشته باشید و توصیه میشه برای انتخاب قالب سایت وقت بزارید. چون بعدا عوض کردنش سخت میشه و چالش های زیادی براتون داره.

قالب سایت علاوه بر زیبایی باید سئو شده باشه و بخش های مختلف سایت ، تیتر ها ، لینک ها و… در اون به بهترین نحو و مورد پسند گوگل و بقیه مرورگر ها باشه. در موقع خرید قالب ، بهتره نظرات رو در مورد اون بخونید و مطالعه کنید.

اخطار ، هیچ موقع قالب سایتتون رو کرک شده و غیر قانونی نصب نکنید ، در بیشتر موارد قالب های کرک شده دارای کد های مخرب هستن و ممکنه بعد از اینکه کلی وقت برای رشد سایتتون گذاشتید و ورودی گرفتید. سایتتون هک بشه و دردسر های جدیدی رو متحمل بشید. سعی کنید قالب هارو از سایت های معتبر خریداری کنید.

نصب یک قالب خوب
نصب یک قالب خوب

چینش صفحات سایت

باید قبل از هر کاری در سایت صفحات اصلی اون رو بچینید ، صفحاتی مثل صفحه اصلی سایت ، صفحه فروشگاه ، صفحه نوشته یا مقاله های سایتتون و…

ابزار های زیادی برای چینش المان های سایت وجود دارن یکی از این ابزار ها افزونه المنتور هستش که الان بیشتر قالب های ساخته شده اون رو همراه خودشون نصب میکنن ، در صورتی که بعد از نصب قالب افزونه المنتور براتون نصب نشده و میخوایید این افزونه رو نصب کنید باید به پشتیبانی قالب پیام بدید تا در صورت سازگار بودن با قالب ، نصب رو انجام بدید.

در اولین مرحله شما باید صفحه اصلی سایتتون رو بسازید و دکمه های مختلف ، عکس ها ، تیتر ها و لینک هارو قرار بدید. صفحه اصلی سایت دارای چند بخش به نام های هدر، (قسمت بالایی سایت) ، main یا بخش محتوای سایت و فوتر (قسمت پایینی سایت) هستش و هر کدوم هم دارای تنظیمات و المان های مختلفی هستن.

همچنین در صورتی که از وردپرس استفاده میکنید باید وارد بخش سفارشی سازی شده و لوگو وبسایتتون رو قرار بدید.

چینش صفحات سایت
چینش صفحات سایت

تولید محتوا

اصلی ترین کار برای دریافت رتبه و ورودی از گوگل تولید محتوای سئو شده هست که باید اون رو به درستی انجام بدید. محتوای تولیدی شما نباید از سایت و مقاله دیگری کپی شده باشه چون گوگل این موضوع رو میفهمه و بهتون ورودی نمیده ، محوای شما باید از هر نظر کامل باشه و کاربری که برای خواندن محتوای شما میاد از اون خسته نشه و در عوض به چیزی که میخواد برسه.

برای مثال کاربری که آموزش ساخت کانال یوتیوب رو سرچ میکنه و وارد سایت شما میشه باید بعد از خوندن کامل مقاله شما به جوابش برای ساخت کانال یوتیوب برسه. همچنین محتوا باید دارای لینک های داخلی و خارجی ، عکس و… باشه.

ابزار های مختلفی برای کمک در تولید محتوای سایت وجود دارن و دوتا از محبوب ترین آنها افزونه های (Rank Math) و یوست سئو (Yoast SEO) هستن که به مقاله شما با توجه به المان های داخل اون و محتوای استفاده شده از 1 تا 100 نمره میدن و کمک زیادی به رشد سایت شما میکنن.

در صفحات محصول هم باید تولید محتوا و توضیحات اون به درستی انجام بشه تا وارد صفحات اول گوگل بشید.

تولید محتوا
تولید محتوا

صبر برای مراحل دریافت ورودی گوگل

بعد از انجام مراحل یک تا سه شما باید به صورت مرتب به تولید محتوا بپردازید ، ساخت مقاله ای که به کاربر بازدید کننده جواب اون چیزی رو بده که دنبالش میگشته میتونه رتبه بسیار بالایی به سایت شما بده و باعث افزایش بازدید صفحات دیگر سایت شماهم میشه. توجه داشته باشید که باید این کار رو با برنامه ریزی انجام بدید و بعد از ساخت هر صفحه اون در سرچ کنسول به گوگل معرفی کنید تا سریعتر ایندکس صفحه شما شروع بشه.

صبر
صبر

دریافت ورودی از گوگل ممکنه تا چند ماه زمان ببره و در صورتی که شما محتوای سئو شده داشته باشید ممکنه در ماه اول ورودی های کمی رو از گوگل بگیرید و با تولید محتوای زمان بندی شده بیشتر این ورودی شما تصاعدی افزایش پیدا میکنه. برای دیدن ورودی های سایت میتونید وارد صفحه اصلی گوگل سرچ کنسول شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *